پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

جشنواره عمار: روز نخست

هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار امروز پنجشنبه 9 دی‌ماه با نمایش بیش از ۶۰ فیلم و نماهنگ در بخش‌های مختلف کار خود را آغاز کرد.

برنامه این جشنواره در سه سالن با پخش فیلم‌های مستند، داستانی نماهنگ و پویانمایی از ساعت 13 آغاز شده و تا 22:40 ادامه دارد.

علاقمندان در اولین روز این جشنواره (پنجشنبه/9 دی) نماهنگ‌های مختلفی از جمله «پدر شهیدان»، «گردان عاشق»، «چای روضه»، «بغض»، «ستاره‌ها»، «شیطان بزرگ»، «از اربعین تا اربعین»، «بارانی شد»، «سرباز اسلام»، «شمیم عشق»، گرم‌ترین روز زمستان»، «نینوا»، «ایستاده‌ایم تا آخرین قطره خون» را در سالن‌های مختلف این سینما تماشا کردند.

اما مطابق سال‌های گذشته فیلم‌های مستند در این جشنواره بازار گرم‌تری دارند و تنها در روز پنجشنبه فیلم‌های مستند مختلفی؛ از جمله «متولد کالیفرنیا»، «تسخیر جمهوری»، «خاله صامره»، «چریک پیر»، «بانوی ایرانی»، «چشم به راه»، «مادرانه»، «پسرم»، «ویگن»، «خیرالنسا»، «چهل و 4 نفر»، «طیبه»، «مختار»، «قطره‌ای به وسعت دریا»، «اسدالله»، «آسمان خاکی»، «رویای بازگشت»، «چریک فرهنگی»، «ویکتور خارا»، «قصه فیل و الاغ»، «نخل‌های بی‌سر»، «یک بسیجی ساده»، «خانم محترم»، «کاروان»، «برکت»، «سرودخوان جنگ»، «فاتح دل‌ها»، «ناصران عمورا»، «زیر درختان زیتون»، «میم مثل مسجد»، «آ مثل آتش» و «حسین نوه پیامبر اعظم» به نمایش درآمدند.

در بخش فیلم‌های داستانی نیز فیلم‌های «به امید دیدار»، «خارجه»، «زخم کهنه»، «زیباتر از گل»، «جهت»، «لکه»، «ساید بای ساید» و «بازی مردگان» روی پرده رفتند.

پویانمایی در این دوره از جشنواره عمار نیز حضور خوبی دارد و آثاری؛ چون «دوستان حقیقی»، «نفوذ چیست»، «عملیات رهایی»، «خاکریزهای نمکی» و «یمن در خاک و خون» نمایش داده می‌شوند.

غیر از برنامه نمایش فیلم‌های مستند، داستانی، نماهنگ و پویانمایی یک کارگاه‌ آموزشی اصول نگارش گفتار متن توسط محسن آقایی ساعت 10:15 و سوژه های سینمایی نیروی دریایی با حضور دریادار دوم علی اکبر اخگری ساعت 15:40 در سالن 3 سینما فلسطین برگزار شد. 

مراسم افتتاحیه این جشنواره شامگاه چهارشنبه (8 دی) با حضور علاقمندان برگزار و به برگزیدگان در بخش‌های تیزر، مقالات و نقدهای سینمایی، لوح نگار، پوستر، فیلم ما، نماهنگ، فیلمنامه و برنامه تلویزیونی برتر جایزه داده شد.

همچنین در این آیین که همزمان با چهلمین روز درگذشت خانم مرضیه دباغ بود، برای پاسداشت زنان انقلابی از شخصیت این فعال سیاسی و انقلابی از خانواده‌ی آن مرحوم با اهدای قطعه‌ای از کاشی‌های حرم امام رضا (ع) تجلیل شد.

مراسم اختتامیه روز 18 دی برای اعطای جایزه به سه بخش دیگر یعنی فیلم های داستانی، مستند و پویانمایی برگزار می‌شود.

فیلم‌های مستند در این جشنواره به صورت موضوعی و در شش موضوع اقتصاد مقاومتی، نقد درون‌گفتمانی، فتنه 88، تاریخ معاصر ایران، بیداری اسلامی و جهانی و جنگ نرم داوری شده و به آنها جایزه داده می‌شود.

این جشنواره از سال 1389 آغاز به کارکرد و هدف عمده آن ارتباط با مردم و همه اقشار جامعه بود. در اولین دوره این جشنواره حدود 19 اثر اکران شد.

ب س / ح ی

این مطلب را به اشتراک بگذارید